iknewyouweretrouble

Alla inlägg under november 2013

Av Jasmine - 27 november 2013 22:24

 


Ja här ser ni min hund Texas, och ja. Han är född 9 april, alltså en dag efter MIN födelsedag! C;

Jag älskar honom även om han kan va lite smått arg ibland. 

Hans ras är: Han är blandras, Schäfer, rottweiler, och några mer.. vet inte riktigt haha. xO

Han får i julklapp av mig: En pip leksak! SCH! :o <3


 

Det här var alltså.. i förrigår tror jag nog, ah de var de nog. Då åt jag hamburgare, hemlagat. Gott! och på bilden ser ni min brors ben.. hehe. xO


   Meeen vaa? vad har Instagram gjort? Först trodde jag att de hade tagit bort kontot, men så var det inte! Jag vart skitledsen inom mig sen ba: Puuuh! tur! Liksom.. så fick gå in på gmail, massa krångel visste ju inte direkt vilken email så sen kom jag in och bytte/böt lösen. c:


   Jaha ni! idag var jag inte med på idrotten heller! DÅ får man väl gå till 55an, alltså.. Q-star macken i örsa! :(( Från skolan, men var inte så trött men de va lite kallt. c; Haha så vi gick där alla tre, helt tysta.. woopwoop. Men annars var det väl en solig dag? :)


 

HIMLEN ÄR ROSA! SOCKERVADDS FÄRGAD! :O

Ja! den är sockervadds färgad! rosa & blå! Har en klubba hemma som är smak sockervadd, men den är jätteäcklig. :(( <3




 

Hihi bjuder på en bild på mig idag då, men fotot är taget på ''prao'' veckorna. xP

Men själva texten, gjorde jag igår.


Av Jasmine - 27 november 2013 22:20

Alla börjar typ gråta, för family guy. Ni vet Brian Griffin, hunden som blev ''överkörd''.. fattar inte varför alla ska typ storgråta för det? Ni kanske vet varför? är du en av dem som storgråter över ett program? o.o

Det är inte jag iallafall! o.o

Vet ni inte händelsen, så här kommer den:

 

 

 

FATTAR INTE!

Av Jasmine - 25 november 2013 23:17

1.

 

 

2. 

 

Den jag har nu! c:

 

 

 

Asså det var typ dem enda jag hittade... ehehe.

Ni får välja mellan dem två, eller om ni vill så kan ni göra en header till mig om ni vill! C:

 

Skicka bilden till: Mail @ Jasmine_kanin@hotmail.com

Eller, facebook @ Jasmine Sötaste Vieran. - Du kan även ta bilder från min profil och använda. c:

 

Fråga gärna frågor på ask! @ Jasminesotastevieran

 

 

 

 

 

Av Jasmine - 25 november 2013 23:04

Mitt problem är att jag har otroligt dåligt självförtroende över mitt utseende och jag själv tycker jag ser bra ut på bild och så men irl tycker jag att jag ser ut som skit. 

NEJ JAG BEHÖVER INGEN HJÄLP AV SKOLAN!

 

Självkänsla: 

Självkänsla är den grundinställning vi har till oss själva. Att uppleva sig älskad, sedd och accepterad som man är anses vara viktiga faktorer för att utveckla en sund självkänsla. Med låg självkänsla blir vi mer sårbara för depression, oro och ångest.

Självförtroende.. igen: 

En stor del av befolkningen lider av dåligt självförtroende. Det börjar ofta redan under barn- och ungdomsåren. För att motverka denna känsla kan man pröva något av det följande:


  • 1. Ta väl hand om utseendet. Genom att ha en frisyr man tycker om och snygga kläder så kan man också öka på självförtroendet. Det behöver inte vara dyra saker, men det är viktigt att man tycker om det.  Man känner sig fräsch och stark, redo att möta världen. Att man sträcker på sig och är stolt över sin kropp ger också en känsla av att ha kontroll
  • 2. Träning kan hjälpa en att få självförtroende. Fysisk träning gör att kroppen mår bättre, vilket även påverkar självförtroendet. Om man tränar i en lagsport kan det också stärka ens tankar om sig själv. Man behövs, är en viktig del av en helhet.
    • 3. Man ska inte vara rädd för att misslyckas. Det händer hela tiden, ingen går genom livet utan att någon gång göra ett misstag. Man lär sig av sina misstag och går vidare, det är inte mer med det. 
    • 4. Sätt upp små mål i livet. Om man sätter upp både små och stora mål som är realistiska kan det verkligen förändra ens självförtroende. När man uppnår ett mål, hur litet det än är, får man en känsla av att lyckas. 
    • 5. Man kan låtsas att man har bra självförtroende. Om man gör saker och ting som om man var säker på sig själv så kan det bli en vana. Man lär sig alltså att uppföra sig som en person med stort självförtroende, och till slut så har man det. Genom att analysera hur man vill vara om man har självförtroende kan man lära sig hur man ska agera.
    • 6. Positivt tänkande kan göra under för självförtroendet. Man kan träna sig själv att tänka positivt, att se utmaningar istället för problem. Istället för att tänka att man inte klarar av något, kan man börja fundera på hur man ska kunna lösa situationen istället. 
  • 7. Sluta skjuta upp saker. Många som har dåligt självförtroende skjuter upp obehagliga uppgifter, både små och stora. Genom att ta itu med dem en och en kan man få en känsla av fullbordan. Man inser att man faktiskt kan klara av en hel del, vilket får en att växa i självförtroende. 

 

Har kopierat punkterna, 1-7. Källa: http://mindly.se/artiklar/7-goda-raad-mot-daaligt-sjaelvfoertroende

 

Asså förlåt att jag sitter och skriver om mobbning, aldrig en utväg att ta självmord, självförtroende osvosv. 

Har knappt nånting att skriva om så, och så vill jag att folk ska må bra! 

 

Kommentera om ni vill.

Jag vill bara veta vad ni vill läsa om!





 

Av Jasmine - 24 november 2013 23:33

Gjort toast & tagit lite juice.
Ser på karate kid just nu, vet inte riktigt än vart jag ska sova.
Imorgon är det iallafall skolan som gäller. c:

Jag har faktiskt längtat! :o <3 Vissa ba, usch skolan. Men jag tycker faktiskt att de ska bli roligt att se klasskamraterna igen. ^^ 

Eftersom man har haft prao i typ två veckor. 


Godnatt. <3

Av Jasmine - 24 november 2013 14:10

SLUTA MOBBAS! <3 <3
SNÄLLA LYSSNA! <3 <3
SNÄLLA SPRID! <3 <3

https://www.youtube.com/watch?v=1NIMpJzpKCY


Lyssna! c:

Du kanske lär dig nånting!


Av Jasmine - 22 november 2013 18:51

Ibland kan livet kännas hopplöst. Många har nog någon gång tänkt tanken att de inte orkar leva längre. Om man själv eller någon i ens närhet har tankar på självmord ska man söka hjälp. Även om det just nu känns omöjligt, så kommer det ju ändå fler dagar som blir bättre, jag lovar dig! Stay strong!

 

Självmord kan man göra om man blir:

 

*Att man blir mobbad. (utfrysen,dissad,slagen,kallad ful osvosv.)

*Mår dåligt.

*Annat, folk gör självmord för olika saker! Så, ja.. om DU tänker på självmord så nej! gör inte det! Det är egoistiskt! Förlåt, men det är faktiskt så. Man tänker inte på dem du krossar om du tar livet av dig, eftersom din familj dina vänner ALLA kommer gråta! Sakna dig som fan, kanske inte ens kan äta längre! Tänk på det.

Stay strong because you are worth it! 

 

Ingen finns som du, ingen är lik dig! Det finns bara en enda som du! :) 

Lev livet, ha kul! 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Frågor:


Har du blivit mobbad?

Svar: Ja, det har jag.

 

Har du tänkt på självmordstankar?

Svar: Ja, men asså.. jag har aldrig velat det men tänkt ofta på det. 


Ett tips till alla där ute som blir mobbade?

Svar: Ja, ett tips är ju: Skit i alla nolifers, de tror att dem är så coola att de kan trycka ner en person, det är så jävla omoget och fegt! Jag önskar jag kunde känna alla som mår dåligt! Eller skapa en grupp för alla som mår dåligt, för då kan ju alla i gruppen vara vänner osvosv. Men ja, jag tycker också att skolor ska bli bättre på att se om man blir mobbad eller inte, för folk i skolan BRYR sig inte! ifall någon blir kränkt osv.

 

But wait..? STAY STRONG! 

Av Jasmine - 21 november 2013 21:27

Jag skulle vilja bli antingen fotograf eller kändis helst. c:

Privat jet, klättra upp på musiktopplistorna, fans, pengar, se världen, sitta i studion och producera, egen podcast, stor chans för eget musikproduktions bolag, lyxiga hotellrum, alla fina kommentarer, ja, listan kan göras lång! Ta kort, få mycket pengar, göra fina bilder, fotografera djur, ja det finns mke! :)

 

Mina drömjobb 1-5:

 

1. Fotograf/foto,video redigerare.

2. Kändis, dvs. bloggkändis, eller artist.. ja ni fattar.

3. Jobba med djur, helst hundar! c:

4. Bli modell.. 

5. Göra egen musik, dvs DJ. 

Presentation


Zupzup! Jag heter Jasmine, och är jätteglad att du hittat till min blogg! Jag är en tjej som är 14 år och bosatt i Örsundsbro. Älskar musik och hunden texas.
Kontakt: kik:Nukajasse

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Black Moustache

Kära besökare


Ovido - Quiz & Flashcards