iknewyouweretrouble

Alla inlägg under augusti 2013

Av Jasmine - 30 augusti 2013 23:40

http://www.youtube.com/watch?v=s-j0apdfHho tillexempel Älska mig, som jag sett typ hundra gånger..

Det kan gå snett från detta:  Tänk att det kan gå så himla fel.. Om man bara gör en enda liten grej av det hela. 

Typ, tar foton av en annan person, eller mobbar & hotar. Jag älskar denna serien, och hoppas andra gör det också för det får en att förstå andra. Tillexempel jag, jag har ju varit utfryst.. mobbad osvosv nån gång i livet.. OHJA!

Men iallafall! Den här serien handlar om en tjej som heter Alice och är 15 år.Som inte blir accepterad som hon är och som blir mobbad av några i sin klass, hennes gamla bästis Josse försöker hjälpa henne men vågar inte.. För de andra tjejerna i hennes ''Gäng'' inte ska plocka bort Josse som en i gänget, men jag vet, att Liam, med svart hår, Gillar Alice. Jag tycker att Alice & hennes syster Marie är jättesöta. Älskar denna serien enormt mkt.       



 fegt att skratta åt en! Och att kasta saker på en! D:


   Nu ska Alice gå på en fest, som tjejerna i gänget bjöd henne på. Men de trodde inte att hon skulle komma så... mer bilder kommer snart.

    <<--- några i gänget.

'' Hur ser du ut? '' '' Är det lillebror som har sminkat dig elle? ''   


'' Det är ingen som vill va kompis med dig här, för du är så JÄVLA ful och ÄCKLIG! '' Sa hon med lockigt hår som är den 2 personen på bilden i gänget jag visade.


  Josse kollar bara på, medans dem tjafsar.. Alice blir såklart ledsen och..


'' Dra bara så vi slipper se dig! '' Sa en person, den kaxigaste. ''Chefen'' i gänget.

'' Jävla fitta stick!! '' Sa hon med lockigt hår igen.

  Liam <3 Han är så snäll & Gullig på slutet, men de kommer jag inte ha i inlägget, för orkar inte.. xD


  Hon sprang så hon ramlade.. :(

Någon viskar: '' Alice.. Alice... '' '' ALICE!! ''   Så oskyldig. :(


  Hört tåget kommit närmre, tagit sats och skrikit till..

Nu är Alice död, tror man men det är hon inte.

 


Fast det är bra att de inte är på riktigt liksom. <3 Asså skådespeleri :D


  Marie, Lillasystern. gråtfärdig.



Nu en fråga: Varför är det såhär? Att när man lever - Ingen bryr sig. Död - ALLA bryr sig.


  Se.


Hoppas ni kommer se hela serien/filmen. Loveya.








Av Jasmine - 30 augusti 2013 14:50

http://www.youtube.com/watch?v=6AHzXJQtGhY



Jag blev blockerad på Fb, pga att jag skrev en sak: '' skriv @ och ta en bokstav, blunda... osv osv.. ''

Haha. i 12 timmar, gör väll inte så mycket. Jag kan iallafall se meddelanden & Skriva. :)

Kan inte skriva inlägg, kommentarer.. :S men det är ju bra. iofs.

Av Jasmine - 28 augusti 2013 17:44

Hur många tycker jag ska köpa en mikrofon? xD vet inte hur mycket sådana kostar menmen! :)

Sen sjunga denna: Love will remember - Selena gomez.

DEN ÄGER! och jag upptäckte den nyss! :D  

Av Jasmine - 27 augusti 2013 17:03

http://www.youtube.com/watch?v=IvS_9X-fjSs&list=HL1377615905


Eller sök: luvvvmusic - 

Justin Bieber Boyfriend/Baby Shirtless- San Jose 6/26/13 HD

 

 

Jag dör seriöst! Mycket roligare med ljudet. x)

Av Jasmine - 26 augusti 2013 16:10


Matte: matten var väll sisådär, jag kunde alla Mattefrågor! Wieh! *stolt* så ja, gjorde typ blåa sidorna typ två sidor eller något så aah. :)

Idrotten: idrotten var inte kul, jag var inte med men iallafall! De såg inte kul ut kändes inte kul..
Jag glömde idrottskläder.

So: so:n var rolig, att skriva mycket hihi. :) och gjorde alla frågor! Wieh!

Lunchen:
Jag kan inte!
Jag kan seriöst inte äta skolans mat, iallafall. Finns inte heller någon mjölk.. Så fick ta vatten även om jag mår illa av skolans vatten. :(

Bilden: rolig vi hållde på med våra mappar! Hihi. :)

Engelskan: ganska kul antar jag?

Bussen hem: haha fick all luft på mig för taket var öppet lite! :)

Gå hem: åt en mandarin.. Jobbigt att gå..



Dagens hiss: inte vara med på idrotten!


Dagens Diss: maten,.




Av Jasmine - 26 augusti 2013 16:03

Hejhej! Jag är sisådär.. jag är även glad men ändå lite nere.   

Dagen har ju varit bra men.. asså.. vissa töntar förstår inte att man har känslor..


Aja, blev bjuden på godis idag, men jag tacka nej. :P 

Kommer ett till inlägg senare.. snart. :) På hur schemat för dagen såg ut! :D


Av Jasmine - 25 augusti 2013 23:20

"Hoppas du får cancer", "Gör oss alla en tjänst och ta livet av dig" och "Din feta slyna". Hoten och hatmeddelandena drev 14-åriga Hannah Smith till självmord. Nu kräver hennes pappa att chattsajten Ask.fm förbjuds. 


STORBRITANNIEN. Efter månader av mobbning orkade inte 14-åriga Hannah Smith längre. När hennes familj kom hem hittade de henne hängd i sovrummet. 

– Hon hade fått nog av näthatet. Nu kan jag inte ens gå upp till övervåningen eftersom det påminner mig om vad som hänt. Jag sover i vardagsrummet, säger hennes pappa Dave Smith till The Mirror.

Hannah hade länge kämpat mot vikthånen och näthatet på chattsajten Ask.fm, som enligt Daily Mail kopplats till fyra ungdomars död de två senaste åren. Bara dagar för hennes död postade hon en bild med texten: "Man tror att man vill dö, men egentligen vill man bara bli räddad".

"Mest fruktansvärda vis man kan tänka sig"

Efter hennes död postade pappan Dave ett inlägg på Facebook där han berättade om mobbningen samt att han vill förbjuda Ask.fm Men familjens sorg och Hannahs tragiska död fick inte näthatarna att sluta. Attackerna på Ask.fm fortsatte och flera personer skrev att hon var en "fegis" som tagit sitt liv.

– Hur många ungdomar kommer att dö av näthat innan något görs? De här sjuka människorna kan bara gå online och bakom en mask av anonymitet attackera sårbara ungdomar. Vi har förlorat Hannah på det mest fruktansvärda vis man kan tänka sig, säger Dave till The Mirror.

De senaste åren har flera ungdomar tagit livet av sig efter att ha mobbats på Ask.fm I april hängde sig 15-årige Josh Unsworth och förra hösten tog två irländska skolflickor livet av sig. De och Hannahs fall har fått Charity BeatBulling, en organisation mot mobbning, att gå ut och kräva att Storbritannien tar fram en anti-mobbningsstrategi. 

 

 

Själv har jag Ask.fm och jag tycker det borde stängas ner, även fast många är snälla. Vissa skriver äckliga och snuskiga saker där, och visst. Folk är helt korkade som helst som skriver: '' Fyfan vad ful du är! '' ''Gå och dö din hora'' Osvosv.

Jag kämpar o kämpar, varit mobbad länge, men inte nu längre. Jag skiter i det.

Skiter i alla haterz, för ja.. haterz make me famous. :D

 

 

 

 

Av Jasmine - 25 augusti 2013 20:05

Dagen har väll varit sådär, tråkigt.. hehe. En bild på mig -->   FUCK NO! Skola imorgon!

Jag tror fan att det är idrott också.. faen! :( <3





Presentation


Zupzup! Jag heter Jasmine, och är jätteglad att du hittat till min blogg! Jag är en tjej som är 14 år och bosatt i Örsundsbro. Älskar musik och hunden texas.
Kontakt: kik:Nukajasse

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Black Moustache

Kära besökare


Ovido - Quiz & Flashcards